تبلیغات
***محمد مهدی نوریزاده*** - تاثیرات معجزه آسای ورزش
تاریخ : پنجشنبه 25 اسفند 1390
نویسنده : محمد مهدی نوریزاده

                                                         


حوصله و اخلاق شما را بهبود می بخشد


ورزش مواد شیمیایی ضد درد را در بدن آزاد می کند این مواد شیمیایی هورمون های آرام بخش درد، روحیه بخش و مسکن و خواب آور درونی خود بدن هستند. ورزش کشش و تنش های روحی شما را آرام کرده و استرس و نگرانی را در شما مرتفغ می سازد


مغز را به فعالیت وامی دارد


 چون ورزش جریان خون را به سمت مغز افزایش می دهد ، ورزش برای مغز و سر شما به اندازه ی بدن شما مفید است. ورزش می تواند به تمرکز حواس شما و همچنین استراحت و آرامش مغز شما حتی در هنگام خواب کمک کند


وضعیت مزاجی شما را بهبود می بخشد


ورزش وضعیت گوارشی را بهبود بخشیده و عبور غذا از روده ها را تسریع می کند. افرادی که دچار یبوست هستند اغلب پس از ورزش ، شاهد بازگشت روده ها به حالت عادی خود هستندبنابراین مرتب ورزش کنید تا وضع مزاحی و گوارشی و دفع مواد زائد بدن شما مرتب انجام شود


خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد 


ورزش نه تنها خطر احتمال ابتلا به سرطان روده را می کاهد بلکه با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند متوجه شدند که با ورزش بروز همه انواع سرطان ها کاهش می بابد. ورزش و یکم رژیم غذایی کم چرب همراهان خوبی در بدست آوردن سلامتی شما هستند. رژیم غذایی بدون ورزش مقدار کمی چربی از شما می سوزاند و احتمالا دوباره چربی را بدست خواهید آورد. همچنین ورزش بدون تغذیه خوب ، معادل لاغری کم و یا از دست ندادن چربی است


خطر ابتلا به بیماری دیابت غیر ارثی را کاهش می دهد


ورزش ملایم و آرام که فقط 200کالری در روز می سوزاند مانند یک پیاده روی 30 دقیقه ای می تواند خطر ابتلا به دیابت غیر ارثی را بکاهد. ورزش تاثیر انسولین را با کمک در رفع قند از خون قبل از اینکه به عنوان چربی ذخیره شود افزایش می دهد


ایمنی و مصونیت بدن را افزایش می دهد


ورزش مرتب و ملایم تعداد سلول های گلبول سفید را افزایش می دهد تا توانایی بدن در برابر عفونت ها بیشتر شود


ورزش همچنین تعداد سلول های کشنده. (سلول های بخصوصی که برای جنگ با بیمارهای جدی و خطرناک تجهیز می شوند)را افزایش می دهد و تولید پادزهرها را در بدن می افزاید


راه دیگری که ورزش توسط آن ایمنی بدن را افزایش می دهد کاستن استرس و نگرانی است. زیرا استرس به خودی خود می تواند سیستم ایمنی بدن را تحت فشار و تاثیر منفی خود قرار دهد


میزان کلسترول خون را می کاهد


ورزش همراه با یک رژیم کم چربی می تواند میزان کلسترول بد (مضر) را دوبرابر بیشتر از رژیم تنها کم کند . ورزش میزان کلسترول خوب خون را افزایش می دهد





موضوعات مرتبط: بهترین اخبار بروز دنیا ,
آخرین مطالب